Allt och ingenting

Jag känner mig lugn som en filbunke. Jag är glad också. Glad och faktiskt riktigt härligt glad. Vet inte om det beror på att det är sol ute och att jag har börjat inbilla mig att det är vår? Kan vara så. Förmodligen är det så.

Jag kan inte låta bli att pilla på min studentmössa, eller mina studentmössor eftersom jag som sagt av någon konstig anledninga har lyckats få två stycken. Michaela trodde att det berodde på att jag har en förmåga att tappa och kladda ner saker. Hon nämnde något om en tappad mobil i toaletten. Jag har inte en aning om vad hon pratar om. Tralalalaaa. Skulle jag vara i behov av två mössor? Knappast.

Det är sökningsveckor på rytmus och det är en ganska exotiskt upplevelse. Musiklektioner som är inställda och lärare som är mer förvirrade än vanligt, om nu det är möjligt? Ettor som upplever sin första sökningsvecka och tvåorna som kaxar till sig och tror att dom är något. "Den där saxofonisten har verkligen inspirerat mig". Tyst din dumma illaluktande tvåa som följer efter cuba. Du vet inte vad du snackar om och om du nu är så inspirerad hur kan det komma sig att du tror att du har kommit in på gitarr? Herregud. Dessa tvåor. Treorna försöker mest undvika allt som har med skolan att göra. Jobbigt med mycket folk som är ivägen och tar plats, jobbigt med jobbiga tvåor och framförallt trist när musiklektionerna som är de enda roliga lektionerna är inställda. Fast det betyder att det flesta treorna är lediga så njaa. Kanske bryr vi oss inte så mycket. Studenten studenten studenten. Vit klännig vita skor? Får man ha mösntrat? Men vadå, svart då, det är ju min favoritfärg? Nähe, inte. Skit.


Igår fick jag tillbaka min Kafkanovell. Mvg-. Jag är nöjd.  



Kommentarer
Anonym

Jag fick också MVG- på kafkanovellen! Bilda klubb? :D

2007-03-15 @ 22:29:10
Anonym

Bah, jag har också två mössor :O är det ödet som för oss samman gång på gång? fick för mig att jag såg dig här nån dag, men eftersom jag inte har nån aning om vem du är så föll det..

2007-03-16 @ 19:01:45
URL: http://www.oskimon.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0