Om Johanna vore en pöjk

Ibland slås jag av tanken att tänk om jag vore kille? Skulle livet vara lättare då? Är det lättare att vara kille? Jag lever under samma tak som två brorsor och det kan vara minst sagt exotiskt. Dom är annorlunda. Lite som en annan art. Jag kan prata och förstå min lillasyster till nästan 100% men när det gäller de där två andra hänger jag inte alltid med i svängarna. Ofta är det mest bröl och killsnack och man förstår knappt hälften av deras snabba konversationer, men samtidigt verkar det vara så lätt. Inget onödigt. Dom bara är. Inget tjafs eller annat fjant.

Varför får killar mycket lättare snygga magmuskler än tjejer? Varför kan min bror äta tio kakor och gå ner ett kilo medans jag äter två kakor och går upp tre kilo? Varför är killar starkare än tjejer? Varför kan en kille ligga runt med halva stan utan att få en stämpel som manshora? Varför kan en kille leva på fotboll men inte en tjej?

Hur skulle jag vara om jag var kille?



Kommentarer
emelie

yiiihaaa :D jag jobbar till 18 dan innan vi åker, så snacka om skönt att åka iväg då :D fett nice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-06-28 @ 17:10:23
Anonym

manshorapåståendet är inte riktigt rättvist. tänkte bara påpeka.

2007-06-28 @ 20:00:26
URL: http://oskimon.se
Michaela

Jag tycker att det var rättvist..det är ju iallafall mer okej för en kille, men då är han en player och det är ju nått dåligt men inte lika dåligt som en hora. Men det finns fördelar med att vara tjej också...jag ska bara komma på vad...hmm....snyggare kläder, större urval..dåliga exempel eller hur..bara ytliga saker. Hmm...

2007-06-28 @ 22:52:56
O

Du skulle ha sett msybyxan! Ahh..

2007-06-29 @ 23:07:41
Anonym

att hålla med om att vi ofta är ganska trevliga vore att ringakta min egen storhet som medmänniska, så jag väljer nog istället att säga att jag nästan alltid är väldigt trevlig.

2007-06-30 @ 21:01:40
URL: http://oskimon.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0