En kväll med ciderkaraktär

Min bror med sällskap lyssnar på mysig musik nere i köket och äter ostmackor. Jag sitter här och funderar på om jag vattnade den stora palmen i hörnet ordentligt eller om jag borde ha gett den mer vatten. Den måste överleva. Min bror förklarade för en vän att den var vår fars käraste ägodel. Den och så segelbåten förstås. Så den måste såklart överleva. Palmen i hörnet. Om den hade stått i mitten av rummet hade den överlevt bättre då? Ljus från alla håll och kanter. Precis som vi människor. Vem vill stå i ett mörkt hörn när man kan få all uppmärksamhet som finns i "centrum"? Bra fråga. Igår funderade jag på hur hamstrar sover. Håller jag på att bli knasig på heltid eller är det bara tröttheten som sakta smyger sig på? Bra fråga igen.


Palmen är inte min fars käraste ägodel. Han är bara väldigt mån om att den ska överleva. Och överlever gör den faktiskt även om den står i hörnet. Även när det är jag och bror som tar hand om den i några dagar.



Kommentarer
Erlandrebecca

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2010-12-01 @ 12:11:05
URL: http://erlandrebecca.20six.fr


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0