En dag på stan

En vanlig dag som denna när man vandrar runt på stockholms gator och torg kan man inte unvika att se och imponeras av alla dessa snygga människor. Överallt. Speciellt nu när solen och värmen äntligen vill visa sig och turista vårat avlånga land. Det är som om alla blommar ut.

Även om den ena tjejen är en kopia av den andra och den tredje ser ut som den fjärde som i sin tur är en kopia av den femte eller sjätte med sina stora solglasögon, cityshorts och det nyinkomna linnet från Gina Tricot som i sin tur verkar vara det nya H&M och även om jag själv är en av alla andra kopior, och även om folk försöker få H&M tröjan likväl som Gina linnet att se ut som nått dyrt designerlinne så är folk så jäkla snygga. Det som jag framförallt förundras över är människors ork och motivation att vilja se så snygga ut. Hur orkar vissa alltid se så tipp topp ut? Kanske behöver det inte anstränga sig, och visst finns det dom som klär i allt och som faktiskt lyckas med att få det "miljonproducerade" H&M linnet att se ut som något exklusivt designerplagg direkt hämtat från en flashig modebutik i centrala Paris. Även om dessa är få så finns det många som ändå försöker och i vissa fall kanske lyckas ganska bra. Och jag är imponerad. Tänk alla dessa snygga människor som finns här i lilla Sverige. Strunt samma att alla ser likadana ut. Vi är iallafall snygga. Och det är väl huvudsaken? Mumma.  




Kommentarer
Michaela den lilla lilla saken med gröna ögon.

Hoho..din lilla krulltott, skaffa myspace så vi kan skriva fula medelanden till varandra. Jag sitter på mitt jobb på rockis och allt är lugnt och fridfullt, jag har huivudansvaret. Det är så lugnt att jag blir lite rädd.
Vi måste ses snart. Går ju i bitar snart!! Puss på dig din lilla långis =)

2007-07-04 @ 23:35:36
Berntiben

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-04-09 @ 08:46:46
URL: http://berntiben.myblog.de


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0