Överskåp och underskåp

Så länge jag kan minnas har jag alltid varit lång. Bland de längsta. Även när jag var yngre och gick i lågstadiet var jag längst. Det var i femman som Karin var några centimeter längre än mej, men annars kan jag inte komma på nångång då jag inte varit längst. När killarna sen i nian började växa och bli långa blev ingen gladare än jag. Jag behövde inte längre vara ensam om att vara lång. Det jag vill komma fram till har inget att göra med att jag på något sätt är missnöjd över min längd. Snarare tvärtom. På senare år har jag börjat uppskatta det mer och mer och som en vän sa, du är lång och ståtlig. Jag valde att ta det som en komplimang. En riktigt bra sådan.

 Det jag egentligen ville gnälla lite över är att jag alltid alltid alltid, sen första dagen i sexan när vi fick våra första skåp har haft underskåp. Alltid. På något mystiskt sätt har jag som alltid varit bland de längsta också alltid fått underskåp. Det måste vara något fel på systemet. Jag som är lång, stor och osmidig ska behöva böja mej ner som ett kryss medan det finns dom som inte ens når upp till sin översta hylla i sitt överskåp?(michaela, känn dej inte träffad) Detta gör mej bekymrad.  Tänk vad världen är orättvis? Eller så vill den bara att jag ska öva upp min smidighet och benmuskler varje gång jag måste böja mej ner för att hämta en bok. Men snart är det slut på eländet. Studenten, här kommer jaaag! 

På tal om fiskmåsar så hade jag teorilektion igår. Heja körkortet. Det mesta som sades var förståeligt men jag kan inte låta bli att bli lite förgrymmad över sånna som slänger ur sig saker utan att ge andra chansen att tänka efter. Störst bäst och vackrast är inte alltid att föredra. Punkt. 

Vilken kaka tycker du bäst om? 




Kommentarer
Oskimon

Jag är kortis =(

2007-02-13 @ 19:48:09
Anonym

Bästa kakan: Maryland kanske.. eller nej, dom där havreflarn. heter dom så?

2007-02-13 @ 19:48:48
ems

Haha, man saknar ju verkligen skåpen i via ;) Hamnade du i en trevlig grupp angående teorilektionerna? Jag satt och pluggade på körskolan igår, banne mig, jävla skitprov. :)

2007-02-14 @ 07:47:13
Didrikkatarina

Looking for information and found it at this great site. You have an outstanding good and well structured site. I have been looking for sites like this for a long time. Keep up the outstanding work and thank you.

2009-05-15 @ 10:42:05
URL: http://didrikkatarina.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0