"I will charge you for that"

Det känns bättre. Det gör det faktiskt. På riktigt. Mamma har haft pepptalk med mig och nu ser jag ljuset igen. Man kan kanske tycka att det är slöseri med energi att älta mitt ben fram och tillbaka såhär i efterhand och vara lessen över att min vecka inte blev som den skulle men jag ger mig själv rätten att göra det. Rätten att älta och tycka synd om mig själv.

Jag sitter här med min stödstrumpa och hostar och snuvar om vartannat. Jag måste ha ett nytt mål. Min pappa sa häromdan att man inte får bygga upp hela sitt liv kring en sak, han syftade på min cypernresa och från början höll jag inte alls med honom. Jag tyckte att det var helt självklart att man måste få ha någonting att längta eller se fram emot. Pappa menade dock att man får inte bygga upp sådana förväntningar som gör att om någonting händer så sabbas ens liv för en kort tid framöver. Precis så blev det för mej. Jag hade längtat hela sommaren. Precis hela jäkla sommaren. Eller inte bara sommaren, jag har längtat sen i vintras. Mina förväntningar var skyhöga och jag visste att det här skulle bli den bästa veckan nånsin. Nu blev det inte riktigt så som jag hade tänkt mig. Inte alls faktiskt. Ett skadat ben/fot med alkoholförbud var inte riktigt min högsta önskan. Det jag vill få sagt är att pappa nog har rätt. Man ska inte bygga upp sånna förväntningar som jag hade ifall att det skulle hända något som skulle kunna sabba dom. Som mitt ben. Jag kunde inte ens uppskatta att sola, bada och äta gott när jag inte kunde följa med dom andra ut och dansa och partaja. Ganska knasigt egentligen. Dessutom kommer jag fortsätta vara deppig och bitter när de andra pratar om alla sina äventyr och jag vet att det kunde varit jag, men nu fick jag en nerv i kläm istället.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här, mer än att jag fortfarande tycker synd om mej själv och att jag kommer vara bitter ett tag till. Jag ska ta sikte på nästa resa, men inga skyhöga förväntningar den här gången. Fast nu kommer jag ju nästan räkna med någon sorts skada så kanske kan det bara bli bättre nu?


"At the vanilla bar...har vi små slampor och animals i poolen"


Kommentarer
O

19åriga slampor;)

2007-08-15 @ 22:15:39
ems

vi är unga och vackra, det kommer många fler partyveckor ;)

2007-08-17 @ 21:26:20
Sara

du lyckas alltid skada dig när du ska göra något som du planerat.. gumman! hoppas att allt blir bättre snart!
kram

2007-08-18 @ 01:44:45
URL: http://celai.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0