Av en händelse

Dagens händelse ett: Johanna, det vill säga jag, går och grubblar över det faktum att jag inte kan hitta en iskross i födelsedagspresent till min far. Det verkar som om hela stockholms befolkning helt plötsligt fått för sig att köpa upp alla tänkbara iskorssar i hela hufvudstaden förutom de som finns på NK och cervera och som kostar skjortan. Så plötsligt när jag går där helt upptagen med mig själv och mina tankar kommer en kuf till snubbe fram till mig och säger att jag ser mysig ut? "Hej tjejen, du ser mysig ut?" 
Hjälp.  

Dagens händelse två: Idag var det kallt. Ruggigt kallt. Endast sju grader när jag åkte till jobbet imorse. Då är man berättigad att ta på sig jackan, så ja, idag hade jag min skinnjacka. Fast att det bara är augusti. När jag går där, förvirrad över denne kuf till snubbe som precis sagt att jag ser mysig ut ser jag något som nästan får mina ögon att ploppa ut. Mitt utanför NK kommer en snubbe med en canada goose jacka. Jösses säger jag bara. Jösses och augusti. Ni fattar resten. 

Dagens händelse tre: På tåget hem träffade jag Emanuel för första gången på extremt länge. Han såg frisk och levande ut och mådde allmänt bra. Sådant tycker vi om. Vi hade en trevlig pratstund, mestadels om musik och han visade en exotisk film som han hade spelat in idag. Trevligt trevligt. 


Jag längtar tills på fredag. Då blir det fredagsfika med mina andra två halvor.


 


Kommentarer
Gunnar

Åh, träffade du våran emanuel? :P

2007-08-28 @ 20:53:32
Desire

Haha, Johanna du ÄR mysig! Han hade ju iaf. rätt! ;)
Puss

2007-08-28 @ 21:09:21
O

Du är mysig, äntligen fredagsmysfika med höstluft!

2007-08-28 @ 21:51:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0