En annandagpåsk

Smisk borde jag få och smisk ska jag också ha. Jag har lovat mig själv att ta tag i saker så att de blir klara men tusan, det funkar aldrig.

Snart är det sista dagen för ansökan till högskolan och diverse andra saker. Här sitter jag. Jag har inte sökt något och har heller inga planer på att göra det. Eller jag har iallafall inte haft några planer på att söka något. Men nu vet jag inte längre. Alla pratar om att dom ska söka dittan eller dattan och hur bra det är att forsätta plugga när man redan är igång. Jag vet inte. Jag blir förvirrad. Osäker. Vad tusan vill jag egentligen? Jag vill massor. Senast igår bestämde jag mig för att jag inom det närmsta året ska åka till Västindien. Men alla annan tid då? Vad ska jag göra då? Jobba. Jobba. Jobba. Kanske borde man söka någon kvällskurs eller något? Bara för att liksom? För vad händer om man ångrar sig? Tänk om jag inte alls vill jobba i höst när alla andra börjar på högskolan? Men jag är ju så trött på skolan att jag är beredd att bara skita i allt.


Fasiken. Jag som var så säker.


Studenten 13 juni. Heja.


Kommentarer
O

ta det lugnt, om du jobbar o höst o ångrar dig kan man ju alltid söka till vårterminen?

2007-04-09 @ 17:02:49
nathalie

skulle ocksa vilja ha sadana problem. men for mig ar det sa glasklart att soka in pa universitet att jag inte ens funderar pa nagonting annat..

skoltrott e jag nog inte. for jag har aldrig varit "skolpigg". sket alltid i skolan. gor det fortfarande, och kommer formodligen alltid att gora det, for det ar sa javla trakigt i skolan. men det ar lite som du sager - nar man val ar i gang kan man ju ga hela vagen...

2007-04-09 @ 20:03:34
Anonym

vet hur det känns, alla gör skit och jag bara jobbar. 13 juni? va sent.. har för mig att jag tog studenten den 5e

2007-04-13 @ 00:26:28
URL: http://www.oskimon.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0