Härlig läsning

"Har ni någonsin undrat hur de "utvalda" verkligen lever? Det tänker jag tala om för er, för jag är en av dem. Jag pratar inte om vackra modeller eller skådespelare, musikaliska underbarn eller mattegenier. Jag pratar om folk som fötts med silversked i munnen - de av oss som har allt någon rimligtvis kan önska sig och som dessutom tar det för givet. 

Välkommen till New York och Upper East Side på Manhattan, där jag och mina vänner går i skolan, leker och sover - ibland i samma säng. Vi bor i stora våningar och har våra egna sovrum, badrum och telefonlinjer. Vi har obegränsad tillgång till pengar och sprit och vad vi än vill ha, och eftersom våra föräldrar sällan är hemma får vi oftast vara i fred. Vi är smarta, vi har ärvt klassiskt vackra utseenden, vi har fantastiska kläder och vi är bra på att festa. Visst luktar det när vi skiter, men det märks inte eftersom hushållerskan sprejar toaletten en gång i timmen, med en uppfriskande doft som tagits fram särskilt för oss av franska parfymörer.

Det är ett lyxigt liv, men någon måste leva det. "






Där ola har du ett smakprov ur boken. Visst blir man lite sugen i alla fall.







Kommentarer
Olala

jag är sugen

2006-09-03 @ 10:59:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0