Tåg mot västerhaninge och nynäshamn...

...beräknas bli ca 10 minuter försenat på grund av lövhalka.

Underbart. Först ska man fördriva ännu tio minuters väntan på södrastation för att sedan när man kommer hem ha tio minuter mindre på sig för att byta om och hinna äta innan träningen. Att tåget var försenat redan imorse har man ju glömt nu. Lite stress är väl aldrig farligt?

- Tåg mot västerhaninge och nynäshamn befinner sig just nu på sträckan mellan sundbyberg och karlberg och beräknas bli ca 15 minuter försenat. Vi beklagar förseningarna som beror på lövhalka.

Stresselistress. Inga problem, får helt enkelt strunta i att äta innan träningen.

- På grund av stora förseningar i pendeltågstrafiken på sträckan västerhaninge nynäshamn kommer tåget med avgång 16.52 från centralen att ställas in. Vi hänvisar till nästa tåg och beklagar detta. 

Jippiii! Där rök den fotbollsträningen. Att stå ihopklämd mellan en svettig gubbe och en rökluktande tant i över en timmes tid är sånt som jag mycket hellre gör. Jag menar en timme är ju inte så mycket? inte kräver det så mycket energi heller? Åka tåg två timmar om dagen är en utav mina favoritsysselsättningar. Om det inte vore för skolan skulle jag nog vilja åka tåg hela dagarna. Speciellt i rusningstrafik. Tågkonduktörerna är mina bästa vänner.

Om man inte har varit med om sånt här i en längre tid förstår man inte hur jobbigt, stressande, energikrävande och framförallt tidskrävande det är. Minst två timmar varje dag sitter jag på det där jäkla tåget. Från dörr till dörr tar det mej en och en halv timme att komma till skolan. Visst det är eget val men om man själv inte har upplevt samma sak har man ingen somhelst rätt att gnälla över att jag ibland är lite trött eller inte orkar. Jag orkar bara inte med att folk inte förstår. 

Jag kommer fortsätta gnälla tills den dagen då felfria tåg och spår införs.  


Kommentarer
Blondinlisa

Men hallå om du nu tycker det är så jobbigt att åka tåg får du väl flytta in till stan!?
Jag bor både centralt på sterikssongatan och hos min pojkvän på Östermalm. stan är toppen! Dessutom så har vi min älskades faders hus ute på landet med både innebio och inomhuspool och inomhus 11mannaplan att roa oss med då vi lessnat på stressen inne i stan!

2006-11-13 @ 17:58:02
Stringstrumpa

Haha! vad underbart för dej blondinlisa!

2006-11-13 @ 18:53:25
E

nae, fy fan.. hata pendeltåg!!
vi får ta en kurs i det där hörru.. msåte säga att jag inte är så haj på det, men kan visa så mkt som jag fattar iaf :P

2006-11-13 @ 18:53:26
Gunnar

jag förstår varför du klagar..

2006-11-13 @ 21:21:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0