Gratis tandborstar till folket...

...eller sluta röka. Imorse när jag satt på tåget, grinig och trött och försökte ta mig igenom den mycket spännande boken "djävulen bär prada"  kommer det på en kille och en tjej och sätter sig mittemot mig. Fine, det ainns massor av plats runtomkring  mig men ändå vill dom sitta vid mig, i  och för sig helt förståeligt. Det jobbiga var att efter några minuter börjar snubben sitta o gäspa rätt i mitt ansikte och ger ifrån sig en lukt som är så sur att allt levande runtomkring egentligen borde falla ihop på plats och dö. Antingen har han aldrig hört talas om eller sett en tandborste och totalt missat alla flashiga tandkrämsreklamer på tv:n eller så funkade dom helt enkelt inte på hans rökskadande andedräkt. Det mest komiska var att han satt och pratade om att han skulle till tandläkaren. STackars tandläkaren säger jag bara! Ironiskt. Haha och tjejens kommentar; 

- Är matchen mellan djurgården och malmö ikväll hockey eller fotboll?
- Hockey...
- Aha, men då är det det jag ska gå på.  

Tänk vilka smarta människor det finns. Man slutar aldrig att förvånas. Hon var nog verkligen jättesugen och intresserad av att gå på den matchen.  

Nu ska jag på äventyr. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0