Glad

Jag är bara så otroligt glad. Idag är en sån dag då man inte kan annat än att vara glad. Solen skiner och det är varmt, det är vår och maj och om en vecka fyller jag myndig.  Jag är glad.

Dags för årets första grillning. Det luktar underbart gott och min mage kurrar något extremt. Mor och far lyssnar på Van Morrison och jag sitter här med en jättegod exotiskt dryck som min pappa har gjort. Självklart alkoholfri, vad tror ni egentligen? Det är ju en heeel vecka kvar tills jag fyller. Härligt. 

Vad önskar man sig när man fyller 18? Jag har inte en aning. En bil? Jag vill ha en ny säng. Det har helatiden känts så speciellt att fylla arton men nu vet jag inte längre. Jag känner mej fortfarande lika liten och barnslig och egentligen vet jag inte om mitt liv kommer att förändras så mycket? Förmodligen inte alls. Men det känns okej det också. Riktigt bra faktiskt. För som det är nu så gillar jag mitt liv ganska bra som det är. Visst vill man ändra på lite saker men varför gå runt och vara missnöjd? Även om jag själv är ganska bra på det. Det känns dock som att allting håller på att förändras till det bättre. Bra


Tog det här ur en tidning:

Vad menar han egentligen?

Han säger: "Jag är inte redo för ett förhållande"
Han menar: Jag är alltid, alltid redo för ett förhållande
med tjejen i mina drömmar. Vem skulle inte slänga sig
över chansen på alla drömmars kille eller Tjej? Just det. alla. 
Om en kille säger detta betyder det alltså att du, tyvärr, inte 
riktigt är "hon". 

Han säger: "Vi hörs!"
Han menar
: Kan vara både ett försök att slingra sig och 
ett försök att spela svårfångad. Vänta i minst tre dagar med
att höra av dig. Och nej, inte ens ett litet sms. Hör du sedan av 
dig och killen svarar med samma mystiska tystnad, så ska du
inte höra av dig över huvud taget. Det gör han, om han är 
intresserad


Det fanns fler roliga små förklaringar på vad "han" egentligen menar, tar några fler en annan dag...

Nu ska jag ut i solen och grilla med resten av folket. 


- Jag är gladast.


  



Kommentarer
Techcooking

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

2008-05-16 @ 12:40:53
URL: http://techcooking.blog.ca
Casperella

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2008-11-05 @ 13:04:10
URL: http://www.enequist.dk/casperella


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0