Dalmatiner och gubbar med handväskor

Vad är grejen med dalmatiner? Dom verkar bara ploppa upp ur marken. Idag såg jag tre stycken. Brukar i vanliga fall aldrig se någon. Det är ganska märkligt och exotiskt hur dom kan bli prickiga. Om jag var en dalmatin skulle jag nog vilja vara en utan prickar. Bara för att sticka ut ur mängden. Såklart.  

Idag hade jag och Desireé under vår lilla utflykt på söder en kort liten pratstund om killar och handväskor. Hur kommer det sig att killar alltid ska bära tjejens handväska? Ska det vara ett tecken på att man är tillsammans eller nått? Jag tycker nog mest att det ser komiskt ut. Men vem tackar inte nej till att få sin väska buren? Kom dock på när jag satt på tåget hem, mittemot en liten gubbe som hade "handväska" att det måste vara någon sorts övning eller förberedelse, det där med att killar bär tjejernas handväskor. Dom måste ju öva sig innan dom blir gamla, så att dom vet hur det känns när dom blir äldre eller snarare kanske i tid börja avskräcka sig? Finns det ens ett sånt ord? Eller så är det helt enkelt bara så att vissa killar tycker om att ha handväska och använder sig av flickvännen som täckmantel.
Men visst är gamla gubbar med väskor bara för söta?
 
Jag behövde inte visa mitt leg.  

På tal om utflykter på söder så såg jag och desireé en annan mycket spännande sak för några veckor sen när vi var ute o knallade. Hängselbikinin. Har ni nånsin hört eller sett något så stört? Det var det fulaste och mest komiska jag sett i hela mitt liv. Har försökt hitta en bild på något som kan liknas med detta konstiga föremål men icke. Det blir error på datan när man söker efter ordet. Om någon dock skulle vara intresserad av att  få se denna mycket spännande sak så finns den/det att beskåda på H&M på götgatan. Gå och se det. Du kommer garanterat att få dej ett gott skratt och du kommer inte att ångra dig. Den största frågan är dock : Vem  fasiken köper en sådan och sen använder den? Det skulle jag bra gärna vilja se.    

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig eller uttrycka mig. Jag förstår inte signalerna. Jag förstår inte. Tills vidare är jag dissande. 

Det finns inga mirakel. 

 


Kommentarer
olala

du ser ju ut som 20! så jag tycker att du kan testa systemet ;)

2006-05-17 @ 20:54:29
Stringstrumpa

OLA! då dör jag!

2006-05-17 @ 21:33:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0