Helt okej


Idag är jag glad, trots att tåget var inställt och jag fick åka ersättningsbuss och att jag inte hade någon matlåda till lunch och fick äta en riktigt äcklig gorbys. Men jag är inte bitter, är tvärtom på otroligt bra humör. Det är så skönt när man bara mår bra, när man bara är glad. Tänk om man kanske kunde få känna såhär lite oftare, vore inte livet underbart då? Det vore iaf lite lättare såhär i mörkret, men igår! igår såg jag sol! jag satt på tåget och kikade ut genom fönstret och såg hur den där stora gula saken tittade fram mellan molnen och det var bara så otroligt skönt. Känns som att man aldrig ser solen såhär års, vilket är lite tråkigt och faktiskt väldigt jobbigt. Måste dock säga att det var ritkigt mysigt när Desireé och jag pullsade runt på Götgatan idag o kikade i affärer och desireé den lilla ängeln bjöd mej på en latte från waynes. Det var ingen stor eller spännande sak, men det var en såndär sak som gör att man orkar med vardagen och allt det jobbiga i livet. De där små extra sakerna; som att gå på götgatan med en god vän och dricka latte och veta att man inte har något att stressa hem till, det är de sakerna som iaf får mej att överleva vardagen såhär års. Varför tar man sig inte tid att göra sådant lite oftare? När det nu visar sig att man mår bättre av det? 

Imorn är det fredag och jag kan inte fatta hur snabbt tiden går, helt sjukt. Att veckorna rullar på är dock skönt, tänk vad jobbigt ifall tiden skulle sniiiigla sig fram, vem skulle orka det? Att veckorna går snabbt betyder ju även att helgerna försvinner lika snabbt vilket är lite tråkigt, men det är skit man får ta, jag menar, man kan ju inte få allt. Eller? 


Engelska C ?? Hjälp.....


 


Kommentarer
Tofsic

Hej raring. du skriver så fint. så underbart.

Så härligt.

2006-01-27 @ 23:03:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0