Fantasi


För några år sedan var jag tokig i låten Fantasi med gruppen freestyle eller vad dom nu heter. Ni vet " i min fantasi rullar vi runt bland mjuka kuddar" Jag kunde lyssna på den om och om igen. Jag tröttnade aldrig. På nått konstigt sätt fick den mig att må helt underbart. Den var enkel, inget jobbigt budskap som man behövde ta till sig. Det var bara att lyssna och bli otroligt glad. En såndär låt som man bara behöver höra en gång och sedan kan man de viktigaste delarna av texten. De delarna som är nödvändiga att kunna för att man ska kunna sjunga med när refrängen kommer. Det är även en såndär låt som fastnar och som man sjunger på när man står i duschen, när man går och plockar i grönsakasavdelningen på ica eller bara mår allmänt bra. fast mest poppis är den väl som den där låten som man spelar när mamma o pappa fyller 40 år o alla gammlingar ska dansa eller på någon halvtaskig afterski när man hellre vill höra något annat än just kategorin med de låtarna som den innefattar.
Jag kan ändå inte sluta att tycka om den. Har gjort det sen jag hörde den första gången så varför ska jag sluta göra det nu?

"I min fantasiiiii...rullar vi runt bland mjuka kuddar"


I min fantasi är jorden fyrkantig och päron blåa...


Hur ser din fantasi ut?


Kommentarer
Ola

Åh poetiskt:P

2006-01-15 @ 22:35:28
Abellotte

Congratulations on a job well done. Thanks

2010-03-03 @ 15:40:02
URL: http://abellotte.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0