Väninnan

Fy fy fyyy Johanna. Inte bra. Nej verkligen inte. Nu sitter jag här och äter på en mazarin som jag verkligen inte borde äta. Jag har redan ätit sötsaker så att det räcker och blir över för ett år och lite till. Varför är det så svårt att hålla sig borta? Jag måste verkligen skärpa mig. Hur många gånger har jag inte sagt det till mej själv? Varför kan jag då aldrig sluta? Kanske för att jag är en godisråtta. Jag tänker alltid "Men på måndag, Då, då ska jag verkligen skärpa mig" Men icke. Det är ju inte så att jag tänker sluta äta sötsaker och annat onyttgit helt men bara dra ner på det lite. Till en normal och lagom mängd. Jag är Tokig.

Häromdan när jag stog och borstade tänderna funderade jag lite på det här med tandborstar. Hur mycket bakterier finns det egentligen i en tandborste? Jag vet att det är äckligt och den som tycker att jag är knäpp och vill sluta läsa nu, varsågod. Men hursomhelst så stog jag i alla fall och tänkte på det och hur länge man kan ha tandborsten innan man ska byta. Alltså om det är vetenskapligt bevisat att om man t ex har tandborsetn si o så länge är chansen si o så stor att man får den eller den sjukdomen. Okej, så dramatiskt är det kanske inte så att man blir sjuk o grejer men jag bara tänkte.

En annan sak som jag har kommit på mej själv med att göra är att när jag lyssnar på musik eller kollar på tv så vill jag alltid att volymen ska vara inställd på ett jämt nummer. T ex 12, 28, 42 och liknande. Ni fattar grejen. Det är bara en liten sak jag kommer på mej själv med att göra och det är ganska exotiskt.

Jag trodde att jag hade kommit över den värsta "Jag vill tillbaka till Grekland" - känslan men icke. Det kommer i vågor och nu vill jag tillbaka mer än någonsin. Jag vill ta en sista minuten och uppleva allt igen. Och JA, jag vet att det inte kan bli som första gången men det struntar jag i. Jag vill bara tillbaka och glömma bort allt vad sverige och skola heter. Jag vill tillbaka och få en dy dos av "snaggismen" och ursäkta språket "manshoran" carter och alla andra tokar som var där.
- Eller så vill jag bara gå ner och kolla på Top Gun.

Jag är mest trött och borde sova. Imorgon är sista dan på lovet och jag vill verkligen inte att det ska vara slut. Jag skulle kunna ge vad som helst för att få iaf en vecka till. Jag orkar inte mer plugg och annat jobbigt. Men det är ju bara ett år kvar nu så jag antar att det bara är att stå ut och kämpa på.

Sov nu lilla Hannis pannis.

Imorn ska jag läsa Zero's gästbok.

Punkt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0