Man kan undra man kan undra

Ja, man kan verkligen undra vilka som läser min blogg. Om det ens finns några som orkar eller ens finner den intressant? Förmodligen inte. Det jag bloggar om är ju inte direkt spännande eller händelserikt. Jag menar, vem vill egentligen veta att jag inte kan baka kladdkaka? Eller att jag inte vill tillbaka till skolan? eller att jag kan sitta en hel natt och kolla på Ally McBeal utan att få det minsta dåliga samvete över att jag inte gör något mer socialt? men varför ska jag egentligen bry mej? Det är ju mej det handlar om alltså borde jag ju få göra som jag vill? Varför får jag då dåligt samvete eller känner mej lat och tråkig när jag inte följer med Desireé på grillpartaj eller gör något annat spännande och exotiskt? Ikväll har jag ju dock en anledning till att sitta hemma och gå och lägga mej i tid - Fotbollsmatch imorn. Första för säsongen. Coolt?. Nja. Men resten av alla dagar då? När det inte är någon fotbollsmatch eller nått annat viktigt? Egentligen tror jag att det bara är att göra det. Få "arslet ur" eller vad det nu heter. Våga lite mer, vara lite mer spontan och impulsiv. Har dock varit ganska spontan i sommar men jag vet att jag kan bättre.

Känner att det är dags att skippa det här "Johanna goes deep" grejen och göra nått mindre djupt. Som att kolla på ett till avsnitt av Ally. Jag vet. Har precis sagt att jag ska bättra mej och det ska jag men det tar bara lite tid. Det är en process. Jag ska snart börja och Ally är faktiskt min drog.
- I alla fall för tillfället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0