Fynd på stan

Hemma och tillbaka framför datan igen. Inte bra inte bra. Det var skönt att knalla runt på stan själv men usch vad varmt det var. Jag som hela tiden har tjatat om att jag inte vill att det ska bli mörkt och kallt har nu börjat ändra uppfattning. Jag är trött på att behöva gå ut och komma hem som en blöt fläck. Nej nu är jag faktiskt lite sugen på höst trots allt.

Skrev ju förut om hur jag tyckte att Veckorevyn har fått sig ett lyft efter att Charlotta Gustafsson lämnat över tidningen till Ebba, att den inte är lika grå och trist längre men när jag var nere på stan kunde jag inte låta bli att köpa hennes bok "Busenkelt". En peppbok om hur man som tjej ska bli framgångsrik och få sin röst hörd, typ? Har funderat på att köpa den förut men har alltid tyckt att den verkar vara lite för överdriven, för mycket "Girlpower" men nu när jag stog där och läste på baksidan så kände jag att i min lilla negativa vecka som jag har nu kanske en sån här bok skulle göra susen. Så nu ligger den här och bara väntar på att jag ska börja läsa och bli peppad och framgångsrik. Jag menar om Linda Skugge har sagt "Den uppmanar alla unga brudar att ta det de vill ha, med järnhand. Jag blir superpeppad" då måste det ju stå något vettigt i den. Eller??

   

En annan sak som dom har i nynäs bokhandel är Von dutch väskor. Jag antar att dom är 100% äkta. Jag menar hallå varför skulle dom va fejk??!!

När jag sen stog i kön på konsum kunde jag inte låta bli att slänga med tidningen Sköna hem. Jag kände att jag och min mor och far behöver bli lite inspirerade. Pappa har ju pratat om att bygga ett loft ovanför köket och det var precis det som var på framsidan av tidningen så nu ska vi bli inspirerade. Heja heja.

Nu ska jag dricka upp min latte och ringa til SL och fråga om dom vet något om mitt borttappade terminskort.


Kommentarer
Gjermundsigrid

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2008-09-15 @ 10:02:40
URL: http://gjermundsigrid.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stringstrumpa

Strumpan som faktiskt finns

RSS 2.0